Nie masz produktów w koszyku.

Dołącz do

Black Friday w liczbach

Czarny piątek to szalony dzień zakupów, który najpierw zawładnął Stanami Zjednoczonymi, a teraz podbija resztę świata. Czy wiesz, że czarny piątek to najbardziej zyskowny dzień dla właścicieli sklepów w Stanach? Czytaj dalej, a dowiesz się wiele interesujących ciekawostek!

Czarny Piątek – najbardziej zyskowny dzień dla właścicieli sklepów

Już od pewnego czasu Czarny Piątek  (Black Friday )uważany jest za najbardziej intratny dzień w roku dla właścicieli sklepów, ale oficjalnie uznano go za takowy dopiero w 2003 roku. Od tamtej pory tytuł ten przypada mu rokrocznie (oprócz 2004 roku). Wcześniej najbardziej zyskownym dniem zazwyczaj była ostatnia sobota przed Bożym Narodzeniem.

Czarny Piątek w liczbach

W 2012 roku Czarny Piątek był najbardziej zyskownym ze wszystkich do tej pory, jako że padła rekordowa liczba nie tylko kupujących, ale także wydanych pieniędzy. Interesują cię szczegóły? W weekend rozpoczynający się Czarnym Piątkiem amerykańskie centra handlowe odwiedziło 247 milionów kupujących, którzy wydali prawie 60 miliardów dolarów. Niewiarygodne, prawda?

Przeciętne wydatki

Czarny Piątek to oczywiście tylko początek świątecznego sezonu zakupowego – w tym czasie przeciętny kupujący wyda prawie 500 €. Większa część tych wydatków, do 300 €, przypada na prezenty dla członków rodziny, natomiast przyjaciele są dopiero na 4. miejscu – na nich średnio przeznacza się 50 €. Dużo pieniędzy wydawanych jest na jedzenie. Przeciętny kupujący wyda ponad 100 € na jedzenie i słodycze.