Nie masz produktów w koszyku.

Dołącz do
  • Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty
Margaryna czy masło?

Margaryna czy masło?

Tłuszcze – masło, margaryna i inne, są głównym dostawcą energii wyrażanej  w kaloriach.  Czy zastanawiało Cię, które z nich są najzdrowsze i najlepsze w określonym wieku człowieka?

Tłuszcze – masło, margaryna i inne, są głównym dostawcą energii wyrażanej  w kaloriach.  Czy zastanawiało Cię, które z nich są najzdrowsze i najlepsze w określonym wieku człowieka?

1g tłuszczu to 9 kcal, ale to nie oznacza, że tłuszcze są takie złe, gdyż to właśnie w nich rozpuszczają się ważne witaminy, takie jak  A, D, E, K.

 Na rynku dostępne są  trzy rodzaje tłuszczów przeznaczonych do smarowania pieczywa: masło, margaryna i coraz bardziej popularne miksy, czyli połączenie masła i margaryny.

 

Składniki odżywcze

Spór o wartości odżywcze masła i margaryny toczy się od wielu lat.

Oto przybliżone wartości odpowiednie dla 100g.

 

 Wartości odżywcze:

Masło

Margaryna

Energia (kcal)

659

710

Białko (g)

1,1

0,3

Tłuszcze (g)

73,5

80

Węglowodany (g)

1,1

0,4

Wit. A (μg)

724

900

Wit. D (μg)

0,7

7,5

Wit. E (mg)

2,3

14

Kwasy tłuszczowe: - nasycone (g) - jednonienasycone (g) - wielonienasycone (g)

50,3 18,3 1,2

23,5 36,5 17,3

Cholesterol (mg)

220

1

 

Wpływ na zdrowie

Pamiętajmy, że o właściwościach zdrowotnych masła i margaryny decyduje skład tłuszczu.Masło jest jadalnym tłuszczem zwierzęcym otrzymywanym z mleka, natomiast produkcja margaryny opiera się na bazie złożonej z olejów roślinnych.

Powyższa tabelka wyraźnie pokazuje, iż margaryna dostarcza organizmowi  większą ilość  nienasyconych kwasów tłuszczowych, które odgrywają ważną rolę  w normalnym funkcjonowaniu organizmu, m.in. obniżają poziom cholesterolu we krwi, a jak dobrze wiemy, związek ten wpływa na powstawanie miażdżycy naczyń i tworzenie się kamieni nerkowych oraz sprzyja chorobie wieńcowej.

Jeżeli przejrzymy się uważniej wartościom odżywczym, zauważymy, że  kaloryczność obu produktów jest zbliżona do siebie, a margaryna zawiera więcej witamin.

 

Właściwy wybór

Masło powinno znaleźć się  w diecie dzieci do lat 7, ze względu na witaminy pochodzenia naturalnego oraz brak izomerów kwasów tłuszczowych. Kobiety w ciąży oraz karmiące matki także powinny w jadłospisie uwzględnić masło.

 Z kolei margaryna jest odpowiednia dla osób dorosłych, ze względu na obecność nienasyconych kwasów tłuszczowych.

x
Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwoń!