Nie masz produktów w koszyku.

Dołącz do
  • Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty
Dieta dopasowana do wieku

Dieta dopasowana do wieku

To, co jemy i ile jemy,  wpływa na wygląd naszej sylwetki. Należy więc pamiętać, iż tempo przemiany materii regulują  geny, wiek, płeć, tryb życia, masa ciała. Dobra przemiana materii związana jest oczywiście ze schematem właściwego odżywiania. Jedzmy tyle, ile nasz organizm spala, a nie zgromadzimy kilogramów na zapas.

To, co jemy i ile jemy,  wpływa na wygląd naszej sylwetki. Należy więc pamiętać, iż tempo przemiany materii regulują  geny, wiek, płeć, tryb życia, masa ciała. Dobra przemiana materii związana jest oczywiście ze schematem właściwego odżywiania. Jedzmy tyle, ile nasz organizm spala, a nie zgromadzimy kilogramów na zapas.

Jak zmienia się przemiana materii w ciągu życia?

Dla tempa metabolizmu ważna jest regularność spożywanych posiłków i ruch. Im bardziej siedzący tryb życia, tym wolniejsza przemiana materii i w efekcie większa masa ciała. Nie bez znaczenia jest również wiek. Młody organizm spala szybciej, a z wiekiem szybkość spalania maleje, dlatego w starszym wieku wskazana jest zmiana nawyków żywieniowych.

Sprawdź, co możesz jeść, a czego musisz unikać.

Dieta w oparciu o wiek

Dwudziestolatkowie mogą pochwalić się szybką przemianą materii, mają silny organizm. Na sucho uchodzą im małe grzeszki w postaci fastfoodów czy słodyczy, ale pamiętajmy: im rzadziej, tym lepiej.

Odchudzanie w tym wieku przebiega znacznie szybciej, warto więc zadbać o sylwetkę, jeśli wcześniej rozpoczniemy aktywny tryb życia, to w późniejszych latach życia nie będziemy walczyć z nadwagą. 

Dieta trzydziestolatków powinna być bardziej wyważona. Stres, praca, dzieci nie pozwalają na racjonalne zadbanie o swój organizm. Próbujemy rozmaitych diet, które nie skutkują, przemiana materii jest znacznie wolniejsza. Jedzmy więcej warzyw i owoców, unikajmy słodyczy i kawy, zadbajmy o kondycję ćwicząc co najmniej 3 razy w tygodniu po godzinie czasu.

Czterdziestolatkowie potrzebują dużo mniej kalorii niż trzydziestolatkowie. Przemiana materii drastycznie spada, dzienne zapotrzebowanie energetyczne to niecałe 1500 kcal, jedzmy więc tyle, ile możemy spalić. Połączmy zdrowy tryb odżywiania z ruchem. Nie podjadajmy, mimo, iż szalejące hormony (efekt nadchodzącej menopauzy) domagają się przekąsek.

Wiek pięćdziesięciu lat i więcej wymaga drastycznego przestrzegania zasad. 1200 kcal to wystarczające zapotrzebowanie energetyczne. Tłuste mięsa zastąpcie rybami, słodycze owocami i warzywami, pijcie dużo wody niegazowanej i ruszajcie się. Spacer, fitness, aerobik, basen. Aktywność fizyczna w tym wieku sprzyja zachowaniu smukłej sylwetki, wpływa także na ogólną kondycję organizmu.

Jaka dieta po ciąży?

Po porodzie należy zastosować specjalną dietę opartą o składniki mineralne i witaminy.

Oto kilka przydatnych wskazówek dla mam, które pragną wrócić do wagi sprzed ciąży.

  • Spożywaj 5 małych posiłków w ciągu dnia
  • Dostarczaj organizmowi witaminę C, kwas foliowy i żelazo
  • Pij zieloną herbatę
  • Spożywaj produkty bogate w białko: mięso indyka pieczone lub gotowane, mleko i przetwory mleczne - jogurt naturalny, kefir, maślanka
  • Zastąp masło do smarowania pieczywa oliwą z oliwek
x
Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwoń!