• Dostawa przez kuriera
  • 30 dni na zwrot
  • Możliwość rozłożenia na raty
DZIEŃ MATKI

Na Dzień Matki rabat - 50zł na NutriBullet z kodem: DLAMAMY

Jesienią zmień  nawyki żywieniowe

Jesienią zmień nawyki żywieniowe

Jesień jest wymarzonym okresem do realizacji nowych postanowień i wprowadzania zmian. A gdyby tak zmienić sposób odżywiania na zdrowszy? Nie wiesz jak się do tego zabrać? Żaden problem, poniżej zaprezentujemy 7 wskazówek, które ułatwią Ci zadanie. 

Jesień jest wymarzonym okresem do realizacji nowych postanowień i wprowadzania zmian. A gdyby tak zmienić sposób odżywiania na zdrowszy? Nie wiesz jak się do tego zabrać? Żaden problem, poniżej zaprezentujemy 7 wskazówek, które ułatwią Ci zadanie.

1: Zrób zakupy w piątkowe popołudnie

 

Zapytasz pewnie, jak pójście do zatłoczonego market w piątkowe popołudnie miałoby CI ułatwić wprowadzenie w życie nowych nawyków żywieniowych? Po pierwsze, zakupy spożywcze w tej porze są zwykle całkiem przyjemne, ponieważ większość ludzi robi je dopiero w sobotę lub niedzielę, dlatego nie musisz się tym przejmować. Po drugie, zrobienie zapasów świeżej żywności już w piątek zmniejszy prawdopodobieństwo, że zjesz coś na mieście, albo zamówisz do domu, a tym samym unikniesz jakiś kilkuset nadprogramowych kalorii.

 

2: Zrób zapas mrożonych warzyw

 

Świeże warzywa są lepsze niż zamrożone, prawda? Tak rzeczywiście są, ale mrożonki warzywne pozostają lepsze niż zupełny brak warzyw. Problem ze świeżymi warzywami polega głównie na tym, że faktycznie muszą być świeże, a większość z nas nie ma czasu na robienie zakupów 3 – 4 razy w tygodniu, dlatego nie jedzą warzyw zbyt często. Poprzez zrobienie zapasów mrożonych warzyw, będziesz mógł dorzucić je do każdej przekąski, obiadu, czy kolacji w domu, a tym samym zrobisz pierwszy krok na drodze do pozbycia się złych nawyków żywieniowych.

 

3: Zaczynaj od warzyw

 

Typowy lunch lub obiad zazwyczaj zawiera kawałek mięsa, trochę warzyw i obok porcję węglowodanów takich jak: ziemniaki, ryż lub makaron. Większość ludzi miesza te trzy składowe posiłku i zjada je równocześnie, ale jeżeli naprawdę chciałbyś zacząć jeść zdrowiej, najlepiej gdybyś jadł je osobno i w odpowiedniej kolejności. Zaczynając od warzyw, następnie mięso (białko), kończąc na węglowodanach. Taka sekwencja spożywanych składników zapewni Twojemu ciału wystarczająco dużo czasu by się nasycić, a jednocześnie zjeść znacznie mniej węglowodanów niż zazwyczaj. Z pewnością przyzwyczajenie się do tego sposobu odżywiania zajmie trochę czasu, ale ostatecznie będzie tego warte!

 

4: Jedz zawsze przy stole

 

Różnorodne badania na przestrzeni ostatnich lat wykazały, że spożywanie posiłków podczas wykonywania innych czynności – czytania gazet, oglądania telewizji, przeglądania sieci – to zdecydowanie mało zdrowy nawyk. Dlaczego? Ponieważ rozproszenie innymi zajęciami sprawia, że zjadamy więcej niż, niż gdyby nasze myśli były skupione jedynie na tym co jemy i delektowaniu się smakiem. Jedną z najważniejszych zmian , które należałoby wprowadzić już nadchodzącej jesieni, jest uczynienie Twojego stołu kuchennego jedynym miejscem spożywania posiłków, niezależnie od tego co jesz.

 

5: Osusz sałatkę

 

Jedzenie sałatek to bardzo zdrowy nawyk, ale czy na pewno? Cóż, nie zawsze. Kłopot w tym, że sałatki często zawierają gotowe dressingi, które są wysokokaloryczne, dlatego mogą zrujnować Twoje dietetyczne wysiłki. Czy zdajesz sobie sprawę z tego , że jedna łyżka stołowa oliwy to w przybliżeniu 120 kcal? I to tylko jedna łyżka! Nie mówiąc już o zawiesistych sosach majonezowych z dodatkiem cukru…

 

6: Spisuj każdą rzecz, którą zjadłeś w ciągu dnia

Jednym z poważniejszych problemów, a w dodatku trudnych do uchwycenia jest tendencja do przejadania się każdego dnia. Jeśli naprawdę jesteś gotów zmienić coś tej jesieni, załóż dziennik żywieniowy. Pierwszym krokiem, będzie zapisanie w nim wszystkie co zjadłeś prze cały dzień, ale jeżeli sam widok Twojego jadłospisu nie będzie dla Ciebie wystarczająco przekonujący do zmiany sposobu odżywiania, dodaj do każdej pozycji wartości kaloryczne. Jeżeli zdasz sobie sprawę, że pochłaniasz 1000, a nawet więcej nadprogramowych kalorii, z pewnością zmotywujesz się do zmiany takiej sytuacji…

 

7: Najlepsze na pragnienie? Zielona herbata!

Zielona herbata nie tylko zawiera o wiele mniej kalorii niż napoje , po które zwykle sięgamy (kawa, soki owocowe, napoje gazowane), ale także znana jest z właściwości podkręcających metabolizm. Mało tego, nie ma chyba lepszej alternatywy na jesienne, deszczowe popołudnie niż zawinięcie się w koc i pogrążenie się w lekturze, sącząc przy tym zieloną herbatę... Kto powiedział, ze zmiana nawyków żywieniowych to tylko ciężka praca ?

  • Metody płatności
    Możesz dokonać płatności online, przy odbiorze, a także rozłożyć płatność na raty.
  • Gwarancja zwrotu pieniędzy
    Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupu, możesz go zwrócić w ciągu 30 dni.
  • Pomoc telefoniczna
    Masz pytania, sugestie, chcesz złożyć lub anulować zamówienie, złożyć reklamację? Zadzwoń: 22 512 54 00
  • Bezpieczne płatności
    Możesz mieć pewność, że płatności w naszych sklepach są w 100% bezpieczne. Dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych.

Delimano

Najwyższej jakości produkty kuchenne, zapewniające zdrowy styl życia - garnki, patelnie, małe AGD, akcesoria, podgrzewacze wody.
Zapisz się do newslettera

Kliknij, oddzwonimy za darmo

Masz pytania lub chcesz złożyć zamówienie? Kliknij przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie.

Nasz konsultant jest gotów odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące produktów, które Cię interesują. Proszę kliknąć na przycisk poniżej, a my oddzwonimy do Ciebie. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna!

Zadzwońcie!